Bezoek, bezoek, bezoek - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu Bezoek, bezoek, bezoek - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu

Bezoek, bezoek, bezoek

Door: nicoleschokker

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Maart 2012 | Sri Lanka, Colombo

Na het vorige verslag dacht ik weer een lekker rustig weekje voor de boeg te hebben hier op Hellabeem, integendeel! We hebben weer een drukke week achter de boeg.

Zondag ben ik een dagje naar het strand geweest. Paul was met zijn moeder voor het laatste weekend. Toen ik net mijn handdoekje uit wilde spreiden om lekker van het zonnetje te gaan genieten, hoorde ik ineens mijn naam. Paul en zijn moeder zaten heerlijk op het terrasje. Na lekker bij gekletst te hebben kwam Peter met zijn vrouw ook nog langs.. het leek wel een reünie! Heerlijk een dagje aan het strand gezeten dus. De terugweg was het nog even billenknijpen aangezien de tuktukker bijna in slaap leek te vallen. Of hij dronken was of gewoon errug moe.. geen idee! Wat ik wel weet is dat ik blij was om weer binnen de poorten van Hellabeem te zijn.

Maandag kregen we hoog bezoek van de ambassadeur. Iedereen had erg veel moeite gedaan om er een leuke dag van te maken, en dat is gelukt! Paul en ik hebben nog onze kunsten laten zien.. net als woensdag! Woensdag kwam er namelijk een groep verstandelijk gehandicapte kinderen uit Galle kijken bij Hellabeem. Ze hebben een rondleiding gehad. Onze jongens hebben liedjes gezongen, de andere groep heeft nog een paar toneelstukjes gedaan en ze hebben met zijn allen gedanst! Als het over gezellig samen muziek maken gaat, moet je bij de Srilankanen zijn! Als afsluiting zijn we met de jongens naar het zwembad gegaan en hebben heerlijk kunnen relaxen.

Maandagmiddag zijn Paul en ik nog met een van de jongens en de fysiotherapeut mee geweest naar een ajurvedische dokter. Allemaal potjes en flesjes met zalfjes.. erg bijzonder. Ook wij kregen een zalfje mee dat wonderen moet verrichtten. De drie jongens hebben zich onderweg heerlijk kunnen vermaken met meiden kijken!

Deze week zijn we ook bezig geweest met het voorbereiden van spellen voor volgende week donderdag. We gaan dan met de hele bups naar het strand en gaan daar allerlei activiteiten doen.
We hebben door al deze drukte weinig onze eigen activiteiten gedaan, maar we hebben genoeg mee gemaakt!

Mijn laptop is helaas niet gemaakt. Ik heb nu een toetsenbord met usb aansluiting, maar het typen gaat erg lastig. Sorry als er dus letters missen af en toe, maar ik heb hard mijn best gedaan!

Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit korte verslag.. ik wil jullie ook alvast een beetje vakantiesferen laten proeven! Bedankt voor de leuke reacties van het afgelopen verslag. Schroom ook deze keer niet, want ik geniet van alle reacties en berichtjes uit Nederland.

Liefs

  • 31 Maart 2012 - 13:27

    Moniek:

    Lijkt net een aapje in de boom;) Leuke verhalen typ je Schokker! Bijna vakantie! Geniet ervan, en veel plezier met je ouders straks!!! Ik tel de dagen al af.. nog 61 dagen! Ruim over de helft!! Veel liefs Moniek

  • 31 Maart 2012 - 20:37

    Sieni:

    De ellende met de laptop hebben wij afgelopen keer ook meegemaakt. Toen ik je vorige verslag las was ik hier al bang voor. Wij wilden zo graag de laptop gebruiken voor onze projecten in Sri Lanka, dat het ding van hand tot hand en winkel tot winkel ging en steeds kwam het meer gehavend terug.
    Wij hebben er zelfs een nieuwe harde schijf in laten zetten, maar het werkte niet, in Nederland direct een nieuwe laptop aangeschaft. Ik wil alleen maar zeggen als jij je op deze manier kunt redden, niets meer aan je laptop laten doen. Ze doen echt hun best om te helpen maar kunnen nog veel leren op ICT gebied.
    Geniet nog lekker van je tijd in Sri Lanka. Groet uit Raalte.

  • 31 Maart 2012 - 23:56

    Sofie:

    hey nicole,

    Kort, maar krachtig verslag, leuk~ Maak je ook even een filmpje van de omgeving daar? een tour de hellabeem?
    en ik ben wel heeeel erg benieuwd naar dat wonderzalfje, neem je het mee naar nederland?

    kusjes

  • 01 April 2012 - 09:43

    Marlon:

    het blijft leuk om te lezen en je blijft ook maar dingen mee maken he!
    Heel veel plezier met je ouders als ze straks langskomen!
    liefs Marlon

  • 01 April 2012 - 17:22

    John En Silvia:

    Hallo Nicole,

    Ja inderdaad een kort verslagje voor jou doen, maar niet minder leuk om te lezen. En waar dient het wonderzalfje voor. Leuke foto's. Het is voor ons heel erg leuk om telkens weer een verhaal te lezen over jou Srilankaanse belevennissen. En de temperattur blijft ook nog steeds tropisch. zo te zien. Kun je goed tegen die warmte of is het aangenamer dan in Nederland.
    Eigenlijk heb je bijna elke dag vakantie als het aldoor zulke temperaturen zijn. Om te werken misschien wel eens te warm lijkt me.
    Houden jullie nog siesta daar?

    Nou Nicole blijf genieten van je grote avontuur. Hier in Lemelerveld is het vandaag best koud in tegenstelling tot de temperatuur van de afgelopen week.
    Gewoon de winterjas weer aan en verder niets.

    Groetjes John, Silvia en de boys!!

  • 03 April 2012 - 06:38

    Gerrie:

    Hej Nic!
    Mooi om te lezen dat je daar leuk bezig bent. Idd een korter verhaal dan anders. Jammer dat je laptop het nog niet doet, maar verhaal is goed te lezen hoor. Het weer daar is dus lekkr? Hier wel redelijk droog en als de wind er niet is, is het 'n aangenaam weertje.
    Met de voetbal gaat t redelijk, maar dat had je miss al wel op facebook gemerkt. Van de vier wedstr. hebben we er maar één gewonne, het lukt steeds nét niet. En momenteel veel geblesseerden. Maar zaterdag zijn we vrij, dag voor Pasen.
    Suc6 verder daar!
    Groetjes

  • 04 April 2012 - 10:34

    Thea Koerhuis:

    sorry weer mijn naam vergeten in te vullen bij deze alsnog

  • 04 April 2012 - 10:53

    Thea Koerhuis :

    Alweer voor de derde keer het hele verhaal typen mijn computer dacht blijkbaar dat ik al klaar was en stopte er spontaan mee dus begin ik maar weer opnieuw. Nog steeds erg leuk om je verhaaltjes te lezen bij deze een verhaaltje van deze kant Willy en ik zij het weekend naar Naaldwijk geweest hadden we nog gekregen van Kevin en Ilonka voor ons 25-jarig huwelijk dit was erg leuk we zijn een dagje naar Delft geweest en een dag naar kom in de kas was interesant verder hebben we nog even lekker uitgewaaid op het strand niet zo mooi weer als bij jouw maar toch wel lekker jij hebt het er al weer bijna opzitten dus geniet er nog even lekker van samen met je ouders ik zou zeggen leer ze de beginselen van het surfen en maak daar maar een paar leuke foto's van die wil ik dan wel graag zien het is daar nog steeds heerlijk weer dus ik denk dat je als een nikker weer terugkomt ik weet niet of ik je dan nog herken graag hoor ik weer wat van jou en je ouders als zij daar zijn maak er nog een leuke tijd van en dan zie ik je over een tijdje weer in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Afscheidsfeestje!

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 32682

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 31 Mei 2012

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: