Afscheid voor de vakantie - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu Afscheid voor de vakantie - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu

Afscheid voor de vakantie

Door: nicoleschokker

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 April 2012 | Sri Lanka, Colombo

En weer is er een week voorbij gevlogen. Maar wel een bijzondere week. De laatste week voor de vakantie. En nu is het dan eindelijk zover. Alle jongens zijn naar huis, het terrein is bijna leeg! De guard loopt af en toe rondjes over het terrein en is nog aan het werk. Af en toe hoor ik Paul nog meezingen met zijn muziek en af en toe hoor ik Helene nog roepen naar de hondjes.

Deze week hebben we voorbereidingen getroffen voor onze stranddag. We hebben nog een aantal jongens behandeld en ons verder klaargemaakt voor de vakantie. Nog het nodige schoolwerk gedaan, ons activiteitenboek bijgewerkt en toen was het klaar voor de dag waar iedereen het al twee weken over heeft. De stranddag!

Donderdag na een vroege lunch werd iedereen in een trekker, een auto, 2 motoren en een tuktuk gepropt. Ja echt.. gepropt! Het was geweldig. Ik heb mezelf ook in de trekker gepropt en daar gingen we, op naar het strand. Een aantal jongens was nog nooit op het strand geweest. Die komen nauwelijks buiten de deur als ze thuis zijn. Toen de zee in zicht kwam had ik al wel een houten kont van de trekker zonder vering. Iedereen was helemaal blij. Toen we iedereen uit de trekker hadden getild en de spullen hadden gepakt, gingen de meesten in één streep richting de zee. Niet om te zwemmen, maar om gewoon lekker aan de waterlijn te zitten en het water over zich heen te laten stromen. Een aantal jongens gingen wel verder, dus ik had mijn ogen goed open. Toch wel een beetje eng af en toe, als er weer een hoge golf aan komt. Maar het liep vanzelf los en het was een en al waterpret! Jongens werden ingegraven in het zand (wat ik natuurlijk zelf ook niet kon laten), er werd een beetje gevoetbald, gevolleybald, onder de golven door gedoken. Iedereen was lekker actief! De tijd ging ook ontzettend snel voorbij.. Na wat gedronken te hebben en wat te eten (voor ons speciaal klaar gemaakt, niet pittig) ging het feest gewoon weer door. Het was dan ook erg jammer toen de tijd voorbij was en we iedereen het water uit moesten slepen. Het liefst was ik nog uren zo door gegaan. We hebben zelfs de spelletjes die Paul en ik hadden voorbereid niet meer gedaan, iedereen was zo leuk bezig dat we ze lekker hun gang hebben laten gaan! De terugweg weer in de trekker en na deze vermoeiende dag een heerlijke douche genomen! Het zand kwam overal vandaan dus de douche mocht ook meteen weer een schoonmaakbeurt hebben. Na het avondeten al afscheid genomen van een aantal jongens en daarna heerlijk mijn bedje opgezocht. Want zo’n dag is toch best vermoeiend!

Na heerlijk geslapen te hebben en na een ontbijtje was het tijd om dan echt afscheid te nemen van de rest van de jongens. Iedereen was voor 1 uur weg. Veel jongens werden opgehaald door de ouders, de broer of een vriend, een ander ging met een leraar mee op de motor, weer anderen gingen met de bus naar huis en Jan en Helene hebben een hele tour mogen maken om een aantal jongens naar huis te brengen! Hopelijk zien we alle jongens weer terug naar de vakantie! (sommige jongens besluiten dat een maand vakantie niet genoeg is en plakken er zomaar een extra maand aan vast, maar aangezien we er na de vakantie nog maar een maand zijn, hoop ik toch echt ze allemaal nog een keer te zien en echt afscheid te kunnen nemen)

En toen was het leeg.. alle jongens zijn weg en daar zit je dan op zo’n groot terrein. Wat een gek gevoel is dat zeg! Gelukkig konden we ’s avonds nog lekkere soep krijgen. Maar het gebouw was natuurlijk op slot, dus eerst de guard (hier is altijd een guard aanwezig, ook tijdens de vakantie, dus dat is wel een lekker gevoel!) om de sleutel gevraagd. Ja het was wel even wennen zo’n lege ruimte, zo’n leeg terrein.

Vandaag heb ik heerlijk al wat spulletjes gepakt voor mijn vakantie. Morgenvroeg ga ik met de bus richting Arugam Bay en daar ontmoet ik de meiden die in Kandy stage lopen. Ik ga een weekje met ze reizen. Eerst een paar dagen Arugam Bay, daarna naar Nuwara Eliya waar we ook oud en nieuw gaan vieren en uiteindelijk ben ik nog een paar daagjes in Kandy. In die week komen mijn ouders al op bezoek en ga ik heerlijk genieten van Sri Lanka. Want het is wel gek, ik ben hier al zo lang, maar heb eigenlijk nog zo weinig gezien! Maar daar gaat verandering in komen.

Mijn volgende verslag zal dus even op zich laten wachten gok ik. Maar niet getreurd, ik ben ervan overtuigd dat het en verhaal gaat worden met ontzettend gave belevenissen!
Nu ga ik me even klaarmaken om zo richting Weligama te gaan om te lunchen (want ja, de kok heeft ook vakantie!)

Warme groetjes en veel liefs!!

  • 07 April 2012 - 06:33

    Chantal:

    Gaaf weer om te lezen!!
    Tot morgeeeeeen(A)

  • 07 April 2012 - 07:57

    Jos&José:

    Hey Nicole,

    Wat gaaf weer zo'n verhaal.
    Volgens mij heb je daar alleen nog maar genoten, veel meegemaakt en gezien. En dan lees je dat het volgens jou nog moet beginnen, past dat allemaal nog wel op jou hardeschijf??
    Komt vast goed, geniet weer van alle dingen, en heel veel plezier ook straks met je ouders!!
    We horen,lezen het wel weer.

    Gr Jos&José.

  • 07 April 2012 - 08:17

    Linda :

    Yeah, weer een verhaal van Nicole!! Super om te lezen!! En dan nu echt vakantie! Heel veel plezier met de meiden en straks natuurlijk met je ouders!! Geniet ervan!
    Xx Linda

  • 07 April 2012 - 10:43

    Laura:

    Woehoee de vakantie kan dus beginnen! Heeel veel plezier en laat je ouders je surfmoves maar eens zien ;) xxxxx

  • 07 April 2012 - 14:31

    Lianne De Weerd:

    Hee Nicole

    super gaaf om te lezen!!! En nu een maand vakantie jeetje, lijkt curacao wel :p Lekker rondreizen met de andere chicks en genieten! Heel veel plezier en doe voorzichtig Liefs

  • 07 April 2012 - 15:20

    Laura:

    Woehoee je welverdiende vakantie kan dus beginnen! Heeel veel plezier en laat je ouders je surfmoves maar eens zien ;) xxxxx

  • 07 April 2012 - 18:19

    Ester (v/d Vegte) :

    Geniet van je vakantie!!! Ben benieuwd wat je allemaal tegen zult komen tijdens het reizen de komende tijd.. fototoestel weer meenemen ;)

  • 09 April 2012 - 16:35

    John En Silvia:

    Hallo Nicole,

    Wat zal dat een lege bedoeling zijn zeg.

    Maar wel een gave afsluiting zo te zien. De jongens hebben het ook naar hun zin zo lijkt het.
    Fijn om vakantie te hebben, en straks komen je ouders kun je hen effe alles laten zien. Nou ja effe! Leuk als je henb straks weer allemaal ontmoet als je terug bent. En inderdaad geen erg luxe trekker om zo veel kinderen in te vervoeren. Volgens mij leef jij je helemaal uit met de leuke jongens. Echt jou ding, leuk om te zien hoe je met hen bezig bent.
    Geniet van je welverdiende vakantie, en hoe was het oud en nieuw daar? Ook met vuurwerk etc.

    Nou tot gauw Nicole

  • 10 April 2012 - 17:07

    Gerard&madelon:

    hallo Nicole, weer een fantastisch verhaal van jou. Wij gaan, als we naar het strand gaan, altijd met de auto of lopen, maar nee, Nicole gaat met de trekker. Ik geloof het best, dat het een raar idee is, dat de jongens allemaal weg zijn. Wij zijn vorig weekend naar Berlijn geweest, een hele indrukwekkende stad. Een lang weekend is gewoon te kort om alles te zien.Nicole, geniet er nog lekker van en ook met je ouders, we horen wel weer van je. Veel plezier. Groetjes Gerard, Madelon, Remko, Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Afscheidsfeestje!

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 32686

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 31 Mei 2012

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: