Carnaval à la Sri Lanka, Tour de Lemelerveld en mo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu Carnaval à la Sri Lanka, Tour de Lemelerveld en mo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu

Carnaval à la Sri Lanka, Tour de Lemelerveld en mo

Door: nicoleschokker

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Februari 2012 | Sri Lanka, Colombo

Na alle carnavalsgekte bij jullie weer een verhaaltje van deze kant. Carnaval heb ik wel gemist dit jaar! Toen ik zaterdagavond op mijn kamer zat en we last hadden van een powercut. Tsja daar zit je dan, geen stroom.. een hele avond lang! Ik dacht bij mezelf: als het nu verlichte optocht was geweest hier, was het geen probleem geweest. Maar helaas, ik moest het de hele avond doen met licht van m’n laptop en een zaklampje. Een filmpje kijken was een prima oplossing! Carnaval à la Sri Lanka dus.

Zondag heb ik me heerlijk vermaakt op een toeristenstrand in Mirissa, een dorpje verder dan Weligama. Het is een echt toeristenstrand, ik kon dus lekker in mijn bikini liggen en ik werd er niet om de 5 minuten aangesproken door de locals. Ik was samen met Peter, de Nederlandse vrijwilliger, gegaan. Vanmiddag staat dit heerlijke strand weer op de planning. Dit keer wel zonnebrandcrème in mijn tas doen nadat ik me heb ingesmeerd thuis, want dat was ik de vorige keer vergeten.

Amila, de jongen die een prothese kreeg in de buurt van Kandy, is dinsdag weer thuis gekomen. Heel erg leuk om hem te zien lopen, hij was er ontzettend blij mee. In de avond had hij de prothese wel even afgedaan, omdat het nog wel wat zwaar is voor hem. De dag daarna is hij naar huis gegaan om zijn nieuwe prothese te showen aan zijn ouders. Geweldig! Hopelijk komt hij snel weer naar Hellabeem en kunnen we hem helpen bij alle oefeningen die hij moet doen om zijn stomp hard genoeg te maken en om alles zo goed mogelijk voor hem te laten verlopen.
Één van de nannies kwam tijdens het avondeten naar me toe, ze had erg veel last van haar rug. Toen ik klaar was met eten riep één van de jongens mij. De nannie stond, geleund tegen de muur en kreunend van de pijn. Volgens mij zou ze ook actrice kunnen worden! Maargoed, ik heb haar toen maar een korte massage gegeven. Ze was helemaal blij.

Het karaoke set dat we de jongens hebben gegeven hebben we woensdag tijdens de muziekles maar meteen uitgeprobeerd. De liedjes die erbij zaten waren vooral Engels en onbekend voor de jongens. De radio was ook niet zo’n succes, die kraakte aan alle kanten. Ik had toen mijn laptop opgehaald, misschien dat ze toch wat liedjes kenden die ik op mijn laptop had staan. Het waren er niet echt veel, maar ze hebben heerlijk kunnen dansen op de muziek! Haha ik heb genoten. Ik heb ze ook nog een filmpje laten zien, tour de Lemelerveld. Deze hebben mijn lieve vriendinnen voor mij gemaakt. Stel, dat ik Lemelerveld een keer zou missen, kon ik dit filmpje nog terug kijken. Het kwam goed van pas, want de jongens wilden wel weten hoe huizen in Nederland er uit zagen. Ik heb ze het filmpje laten zien, ze hebben de kerk kunnen zien, de huizen, de straten, de chinees etc. Ze waren erg onder de indruk!

De jongens worden steeds meer open naar ons. Ze vertellen ons steeds meer over dingen die ze bezighouden, over hun thuissituatie, over hoe ze de toekomst zien, over wat ze voelen en denken. Zo hebben ook de eerste tranen gevloeid. De jongens zitten hier dag en nacht bij mekaar. Ik ben blij dat de jongens zich veilig voelen om hun persoonlijke dingen te delen met ons, zonder dat ze meteen een oordeel krijgen van de andere jongens.

De Amerikaanse kunstenaar Bob waar ik jullie over vertelde, de man die ook bij Home of Hope in Kandy is geweest, is aangekomen hier op Hellabeem. Hij gaat met de jongens bezig met mozaïeken. Vrijdag hebben de jongens alle tegels gesorteerd op kleur. Zaterdag begon het echte werk. Ze hebben al ontzettend mooie dingen gemaakt. Ik ben helemaal dol op een schildpad dat twee van de jongens hebben gemaakt. Zelf heb ik de jongste, een jongen van 11, geholpen met mozaïeken. We hebben samen een bloem gemaakt, ontzettend leuk. Mijn geduld werd wel erg op de proef gesteld, aangezien de jongen continu is afgeleid als er iets om hem heen gebeurd. Het was wel ontzettend leuk! Ik zal een foto plaatsen met het eindresultaat! Waarschijnlijk komt er ook een olifant. Één van de jongens wil die samen met mij gaan maken. Erg leuk! Ik ga zo die kant maar weer eens op en kijken wat ze vandaag al hebben gedaan. Ze waren bezig met vissen, met dolfijnen, met een slang, met een roos etc. Ik weet zeker dat het ontzettend mooi gaat worden!

  • 26 Februari 2012 - 10:13

    Laura:

    Yeah, tour de lemelerveld! Die jongens zullen wel gedacht hebben, wat zijn dat van half'n!? Hahah
    Jah, je bent wel gemist met carnaval hoor! Maar inmiddels heb je al foto's gezien he ;)
    Ik ben benieuwd naar de foto's van het mozaïken! Zal het in de gaten houden. Heel veel liefs, laura

  • 26 Februari 2012 - 19:25

    Gerard & Madelon:

    Wat kun jij toch heerlijk verhalen schrijven, leuk hoor.Het is elke keer weer genieten. Wat een ervaringen doe jij op, tijdens deze stage. leuk dat de jongens steeds opener naar jullie worden, dat ze zo vertrouwd met jullie raken. Je vader zal wel heel goed gemutst zijn, Ajax heeft GEWONNEN, weliswaar tegen exelsior, maar toch! Nicole we wensen je maar weer goodluck en veel plezier.
    groetjes van gerard, madelon, remko en jeroen

  • 26 Februari 2012 - 20:53

    Gerard Schokker:

    Hallo dame
    Weer een prachtig verhaal hoor zo te merken heb jij het goed naar je zin daar .
    hier is ook alles goed,de voetbalcompetitie is heel spannend,want de nr.1 psv en de nr6 feijenoord kunnen allemaal nog kampioen worden.Ajax staat nr 5 met 5 punten achter op psv.
    Het ga je goed en tot de volgende keer.
    groeten uit lemelerveld
    xxxxx gerard

  • 27 Februari 2012 - 01:01

    Sofie:

    Haha en wat dachten ze wel niet vn die rare meiden in de auto? Super dat je echt wat kunt betekenen daar! En ook dat ze opener worden naar jullie toe. We zitten nu wel heel ver van elkaar af he! Binnenkort maar een skyoedate maken. Het is hier 7u eerder dan in nederland, haha gekkenwerk

  • 05 Maart 2012 - 14:32

    Martin:

    Hoi Nicole,

    rond je fotoos kan ik goed de sfeer proeven. wat een pracht plaatjes zowel van de cultuur, het leven als stage.

    Leuk om te zien en je verhalen te lezen.

    En jullie lachende gezichten geeft goed weer hoe jullie (doorgaans0 genieten.

    vr gr martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Afscheidsfeestje!

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 32685

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 31 Mei 2012

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: