Aangekomen in Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sri Lanka

Door: nicoleschokker

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Januari 2012 | Sri Lanka, Negombo

Eindelijk, aangekomen in Sri Lanka! Na een lange reis van 10 uur met de bus en toen in totaal nog 17 uur wezen vliegen en wachten. Toen we aankwamen waren we dus beiden behoorlijk uitgeput. We hebben een papier ingevuld, daarna onze bagage opgehaald, gepint, simkaart gehaald (mijn nummer hier is 0712470195) en toen een taxi genomen naar Negombo. Toen we aankwamen in Negombo was het 4 uur 's nachts. We moesten een guesthouse zoeken. We stapten uit op het strand. Het was erg donker, dus onze taxichauffeur aan het hek rammen. Kwam er iemand aangelopen. Ze hadden geen plek meer. Hanneke liep naar het volgende, en ik bleef wachten omdat alle tassen etc in de taxi stonden. Toen kwamn de man van het guesthouse waar we hadden gevraagd terug, ze hadden toch nog een kamer voor 2 personen. Dus ik ging ondertussen kijken. Hanneke kwam terug en ze hadden niets. We mochten wel wachten daar, maar hadden dan geen kamer. Dus we hebben besloten om toch de kamer in het eerste guesthouse te doen. We waren zo ontzettend moe. Maar dit was niet echt een succes. Het was er heel erg vies. Ik was net mijn handdoek uit mijn backpack aan het halen om die op het bed te leggen, toen de man terug kwam. Hij was wat vergeten. Bleek dat hij de eigenaar was en daar normaal sliep. Toen na 5 minuten kwam hij weer terug. Hij had toch nog een andere kamer. Dus ik ging kijken, dit was nog niet top, maar al heel wat beter! Wij zijn toen verhuisd naar de andere kamer. Meteen in slaap gevallen en toen de volgende dag naar een ander guesthouse gezocht. We hadden wat gevonden. Toen we onze spullen wilden pakken kwam de jongen van het guesthouse waar we hadden geslapen terug. Hij had een betere kamer. We hebben deze gekeken en dit was toch wel fijn. Ook omdat er drie bedden stonden. Aangezien Paul en Chantal zouden komen konden we wel met drie personen in een twee persoons bed en kon er één iemand in het andere bed. Dus toch gebleven bij het guesthouse. Toen gingen we ontbijten. Ik had een komkommersalade. Ik kreeg er zelfs beestjes bij, dus dat was niet echt een prettig idee! Daarna zijn we met een tuktuk naar het centrum gegaan. Wat dingen gekocht, ook ontbijt voor de volgende dag (we durfden niet meer bij ons guesthouse te eten), brood met jam. Daarna op het strand gelegen. Er kwamen meteen al weer heel veel mensen langs om dingen te verkopen. We zijn 's avonds uit eten geweest, dit was wel lekker! Nog wat gedronken bij het guesthouse en toen op tijd naar bed gegaan.

Toen we wakker werden de volgende dag was het al weer goed warm. Vandaag zouden Paul en Chantal aankomen. We hebben onze spullen wat opgeruimd wat het was al weer een bende. Toen jam ontbijt gehad op het strand. Daarna op de laptop gezeten en toen kwamen we er achter dat Chantal haar vliegtuig niet was vertrokken. Die was kapot. Ze hadden een ander vliegtuig, maar 15 personen konden niet mee, waaronder Chantal. Die kon dus pas de volgende dag gaan vliegen. Ondertussen hebben we geprobeerd Paul te bereiken maar dit lukte niet. Toen hebben we besloten om het centrum maar in te gaan. De sleutel achter gelaten bij de receptie zodat als Paul zou komen hij wel zijn spullen kwijt kon. Toen we net de straat uit liepen kwam er een taxi aangereden, en ja hoor! Daar was Paul! Zijn spullen naar de kamer gebracht en nog even naar het centrum gelopen. Wat zweten! Het was echt ontzettend warm, zo'n 37 graden. Daarna heeft Paul bijgeslapen en hebben Hanneke en ik biertjes gedronken. Daarna nog even pootje baden in de zee. Toen zijn we gaan eten en vanavond vrij weinig gedaan. Vooral op internet en schrijven in mijn schriftje.

Morgen worden we om 9 uur 's ochtends opgehaald door de taxi. Dan hebben we een rit van 5 uur en komen we eindelijk aan op de plek waar we 4,5 maand zullen zijn. Op onze stageplek bij Hellabeem! Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan zijn.
Helaas zien we Chantal niet meer voor de tijd, omdat ze om half 9 aankomt. Dan wordt ze opgehaald vanaf het vliegveld en zijn Paul en ik al weg. We moeten elkaar dus maar snel gaan opzoeken!

Groetjessss

P.s. de foto's komen op facebook!

• 12 Januari 2012 - 20:00

Gerard Schokker:

Hallo Nicole
    Fijn dat je goed in Sri Lanka aange komen bent.
    Nu gaat het echte werk beginnen toch?
    Heel veel succes met je stage. Wij zien uit naar jouw volgende verslag.
    groetjes pa en ma

• 17 Januari 2012 - 08:43

Sofie:

Jeetje niet de meest ideale start in sri lanka! maar je maakt er gelukkig nog wel wat van! ik ben heeel benieuwd naar je stageplek, hoe het daar is, hoe het eruit ziet, hoe de mensen zijn.. so keep me posted! Xxx