Oud & Nieuw, uitjes en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw, uitjes en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nicole Schokker - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw, uitjes en Krabi

Door: nicoleschokker

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Januari 2012 | Thailand, Krabi

Hey allemaal!

Het is echt heel erg leuk om jullie reacties te lezen, dat doet me echt goed! Soms weet ik alleen niet precies van wie het verslag is, aangezien er alleen een voornaam staat. Maar allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties!!

Oudjaarsavond was echt heel erg leuk! We hebben op het dakterras gezeten van een farang (buitenlander, ik dacht dat het valang was.. maar de mensen kunnen hier de r niet uitspreken, dus schrijf je het heel anders!). Hij woont hier met zijn Thaise vriendin. Het was echt een heel erg mooi uitzicht, zo boven op het dak! We hebben heel erg veel vuurwerk gezien, veel drankjes genuttigd en 's nachts nog achterop de scooter naar huis (alles kan hier in Thailand, zelfs rijden met drank op). Gelukkig reed ik zelf niet, en was het maar een klein stukje.

Nieuwjaarsdag ging de wekker om 11uur 's ochtends toch wel erg vroeg! We zijn naar Kanchanaburi gegaan, een stadje ongeveer 2,5 uur vanaf Ratchaburi. Het was echt een krakkemikkige bus, de deuren bleven openstaan en mensen konden zo instappen terwijl de bus nauwelijks gestopt was. Aangekomen in Kanchanaburi een hotel gezocht en naar een marktje gegaan. Daarna zijn we gaan slapen. We waren wat bang voor kakkerlakken, dit hadden Hein, Mark en Sander ons verteld. Dit bleek helemaal niet zo te zijn, hadden wij even geluk met onze kamer. Heerlijk geslapen!

De volgende dag zijn we naar de Erawan watervallen gegaan. 7 hele mooie watervallen. We hadden er natuurlijk al veel gezien, maar in de lonely planet stond dat deze wel zwaar was. Dit viel me mee! Daarna zijn we naar de Bridge over the river Kwai gegaan. Dit is een bekende spoorbrug. Ik wist niet het precieze verhaal, dus dat heb ik later nog even opgezocht. Erg indrukwekkend! We zijn terug gegaan met de bus naar Ratchaburi waar de neef van Hanneke woont. We werden ergens uitgezet, heel anders dan waar we op waren gestapt. Gelukkig met een beetje uitleg wist Hein waar we waren en hebben ze ons met de auto opgehaald. Het was niet heel ver weg. We zijn bij Sander gaan bbqen bij zijn nieuwe huis. We hebben cadeautjes gegeven voor de bruiloft, beetje laat maar beter dan nooit! Ik had een shirtje voor Avelaka (dochtertje van Sander en Joy) en een soort puzzel waarbij je een balletje aan een touwtje uit verschillende ringen en stokken moet halen (geen idee hoe ik het kan omschrijven). Ze vonden het erg leuk. We hebben afscheid genomen van Marieke (nicht van Hanneke), die ging de volgende dag vroeg terug naar Canada.

Dinsdag 3 januari hebben we heel weinig gedaan. In de avond zijn we naar de batcaves gegaan. Hier komen net voor zonsondergang ontelbaar veel vleermuizen uit de grotten om voedsel te gaan zoeken. Het is echt één zwarte streep wat eruit komt! Heel gaaf om te zien. Daarna zijn we naar de korean bbq gegaan. Het is een mix tussen bbqen en gourmetten! Lekker en gezellig!

Woensdagochtend moesten we vroeg opstaan, we gingen naar de floating market. Het ontbijt bij het hotel zou om half 7 zijn, maar in één keer was het veranderd in 8 uur. Om 7 uur kwam onze taxi, dus we dachten dat we geen ontbijt hadden. Toen we naar de weg wilden lopen kwam er een mannetje en schreeuwde: 'breakfast, breakfast'. Dus toch nog een ontbijtje voor ons gemaakt. Heel erg lekker en veel. We dachten dat we één dienblad kregen met z'n 4en, maar we kregen er 1 per persoon met ei, toast, worstjes, sla, melk en een sapje! Erg lekker. Toen naar de floating market gegaan. Hier zijn allemaal kraampjes op bootjes. Daar gingen wij dus ook tussendoor varen met een bootje. Het was heel erg leuk, wel heel veel dezelfde spulletjes. Daarna zijn we nog over een ander marktje gaan lopen. Ik ben toen met een slang op de foto gegaan, daarna legde die man er in één keer nog één bij op! Heel erg gaaf, wel heel erg zwaar en heel vreemd! Ook kon ik er niet meer onderuit om staand te moeten plassen, niet echt prettig! 's middags zijn we naar de school gegaan waar Hein en Mark les hebben gegeven en waar Sander nog steeds les geeft. Heel erg gaaf om een keer een Thaise manier van lesgeven te zien. De kinderen werden helemaal gek toen we binnenkwamen en de orde was ver te zoeken! We zijn 's avonds op de markt gaan eten en toen was het al weer tijd om afscheid te nemen van Hein en Geertje. Dit was wel gek, want we waren drie weken continue bij mekaar. 's avonds hebben we nog even gekaart met Mark en zijn gaan slapen.

Donderdag 5 januari gingen we met de bus naar Krabi. Eerst vanaf Ratchaburi naar Bangkok, ongeveer een uur. Daar kwamen we om half 2 aan. De volgende bus ging om 6 uur, het was ontzettend lang wachten. Ik voelde me niet helemaal fit dus het was niet echt prettig. Om 6uur ging de bus, ik heb heerlijk thaise soaps gekeken en geslapen!

's ochtends half 6 kwamen we aan. Mark ging met het vliegtuig, want dat was sneller maar veel duurder. Hij had al een hotel geregeld voor ons en voor zichzelf. Wel heel erg duur, het is hoogseizoen hier. Hij moest dus uit zijn bed voor ons om te laten zien dat hij al vooraf wat betaald had. Maar omdat het zo vroeg was, konden we nog niet in het hotel en zat het vol. We zijn dus naar de kamer van Mark gegaan. Hier stond een extra bed en ik heb heerlijk op een bankje kunnen slapen voor een paar uur. Daarna hebben we scooters gehuurd en zijn we het eiland rondgecrosst! Het is echt een ontzettend mooi eiland! Heel erg gaaf. In de zee staan in één keer hele hoge rotsen! In één keer begon mijn maag tegen te stribbelen dus zijn we naar huis gegaan. We hebben nog wat gegeten en zijn toen heerlijk op tijd naar bed gegaan.

Ook de volgende dag hadden we de scooters. We zijn weer rond gaan rijden, nu veel verder! Weer heel veel moois gezien. Eind van de middag zijn we naar Krabi Town gegaan met de scooter, dit was ongeveer een half uur rijden. Hier was een night market. We zagen eerst alleen maar een paar eettentjes. We zijn doorgelopen naar de zee, hebben hier wat gezeten. Ondertussen was Mark terug gegaan omdat hij zijn was op moest halen. Hanneke en ik hebben nog wat rondgekeken en vonden toen de night market. Hanneke wilde haar nagels laten doen. Het vrouwtje was net begonnen toen het keihard begon te regenen! We zijn gaan schuilen en zouden later terug komen. We waren de nagels aan het bestuderen, en het begin was niet echt mooi. We hebben besloten om dus niet terug te gaan. De markt was ook niet zo leuk meer, omdat er overal zeil over alles heen lag en we vonden het wel prima. We zijn op de scooter gestapt en naar huis gereden. We konden de afslag niet precies vinden van de hoofdstraat, maar uiteindelijk toch de weg gevonden. We hebben gegeten bij een tentje van een Nederlandse eigenaar. Mark wilde graag een kroket, die kennen ze niet echt in Canada.

Vandaag zijn we met de boot naar 4 eilanden geweest. Bij het eerste eiland hebben we heerlijk kunnen zwemmen. We voelden de hele tijd wat prikken, bleken het kwallen te zijn. We zagen later nog een ontzettend grote kwal! Ik wist niet dat er zulke grote bestonden. Het tweede eiland was het Chicken Island. Hier zijn we wezen snorkelen. Vanaf de boot gesprongen en toen kwamen er al ontzettend veel vissen op ons af. Ze hadden brood in het water gegooid, echt ongelovelijk hoeveel vissen er op af komen. Het lijkt wel alsof het brood nog niet in het water ligt of de vissen zijn er al. Er waren echt hele mooie vissen, jammer dat we de onderwatercamera van Hein niet bij ons hadden. Het derde eiland heb ik een heerlijke cocktail gedronken. Daarna bij het vierde eiland was het een beetje vreemd. Er waren allemaal rotsen en bij een inham stonden allemaal lintjes en palen enzo. Het bleken piemels te zijn, een soort grot van de vruchtbaarheid. Erg vreemd!

Morgen gaan we met de bus naar Bangkok waar we 's ochtends aankomen. We gaan dan om 11 uur op het vliegtuig en komen vijf voor half 4 's nachts aan. Dat wordt dus veel reizen de komende tijd, maar het is het zeker waard! Reizen ben ik inmiddels al wel gewend!

Tsja, de tijd vliegt! Waarschijnlijk komt mijn volgende berichtje van Sri Lanka.

Groetjess!

• 08 Januari 2012 - 12:19

John En Silvia:

Hallo Nicole,

Het jaar is al weer meer dan 1 week oud en bent lekker aan het genieten zo te lezen. Je bent zeker niet bang, met al die enge beesten. Brr.

Wanneer ga je precies naar Sri lanka.

Ben benieuwd hoe je het daar gaat ervaren. Is vast ook een hele belevenis.
    Maar vakantie is natuurlijk altijd fijn.
    We blijven je volgen groet van ons allemaal.

• 08 Januari 2012 - 15:55

Ester (v/d Vegte) :

Ha Nicole,

Zal ik mn achternaam er dan maar bij zetten? Haha!
    Wat een gave verhalen zeg, wat zien en doen jullie enorm veel!!
    Ben heel benieuwd hoe Sri Lanka gaat worden, zeker als je ook aant werk mag.. Ga weer uitkijken naar het volgende verhaal ;).

Liefs Ester

• 08 Januari 2012 - 17:46

Jos En José:

Hoi Nicole,

Hey, daar zijn we weer.Wat een leuke verhalen. Jullie hebben wel onzettend veel gezien en gedaan. Hartstikke gaaf man!
    Wij hopen dat je straks op sir lanka net zo veel ziet en geniet. Heel veel plezier nog.
    We blijven je volgen.

Gr Jos en José

• 09 Januari 2012 - 09:19

Laura:

Hey goede coureur! Super leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar! En slangen, mygoodness! Wat voor dieren komen nog meer aan bod? ;) Heel veel succes in Sri Lanka! Begint je stage dan ook al gauw? Liefs!

• 10 Januari 2012 - 10:27

Arna:

Hoi Nicole,

Leuk om ook jouw verhalen te lezen, je hebt een mooie manier van schrijven en ze geven weer andere info dat die van Hanneke.
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Thailand, maar dat heb ik van Hein en Geertje ook al gehoord.
    Nu op naar Sri Lanka!

Groetjes

• 10 Januari 2012 - 20:12

Sofie:

Hey nicole! wat schrijf je toch leuke verslagen, echt leuk om te lezen! ik zie dat je echt heel veel doet en onderneemt en geniet! you go girl! Aan dat reizen wen je inderdaad snel heh?! dan is 2 uur reizen met de trein hier ineens heel weinig!
    Heel veel plezier nog!
    xxx

• 12 Januari 2012 - 08:31

Linda:

Nicole, weer zo'n mooi verhaal! Wat maak je veel mee!!
    mmm slangen om je nek....jij liever dan ik!! Wanneer begin je met je stage? Dat zal nog wel even wennen zijn na een maand vakantie te hebben gehad.
    Iig heel veel succes! En natuurlijk ook heel veel plezier!!
    x Linda (lugtenberg)